Należy o stronie poinformować obecnych oraz nowych potencjalnych klientów poprzez skuteczne działania marketingowe. Przykładowe z nich:
Reklama w Google
W Polsce większość wyszukiwań produktów i usług odbywa się poprzez wyszukiwarkę Google. Aby promować swoją stronę możemy podjąć dwa działania: pozycjonowanie strony w wyszukiwarce oraz kampania linków sponsorowanych.
Czym jest pozycjonowanie? W uproszczeniu : to spowodowanie by nasza witryna internetowa znalazła się jak najwyżej na liście wyników w Google na pożądaną frazę. Fraza to wyrażenie jakie wpisują użytkownicy poszukując określonego produktu. Np. gdy ktoś chce zbudować sobie stronę i szuka kogoś kto mu ją wykona w swoim miejscu zamieszkania, wpisze w wyszukiwarkę frazę: projektowanie stron Elbląg.
Celem pozycjonowania jest by znaleźć się na tę frazę jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. Koszty pozycjonowania zależą od wielu aspektów: od wybranej frazy, konkurencji na rynku, obszaru działania, etc. Przed podjęciem działań firma pozycjonująca przeprowadza analizę fraz kluczowych (by sprawdzić co użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę ) a następnie przygotowuje indywidualną wycenę. Ponieważ osiągnięcie pożądanych wyników trwa jakiś czas – najczęściej klient zaczyna wnosić opłaty dopiero, gdy jego strona pojawia się w określonym miejscu na liście wyszukiwania na daną frazę.
Inaczej przedstawia się sytuacja z linkami sponsorowanymi.
Linki pojawiają się od razu w momencie uruchomienia kampanii. A firma korzystająca z tej formy promocji – płaci za każdorazowe kliknięcie w link kierujący do jego strony. Cena za kliknięcie waha się od groszy do kilku złotych – jest zależna od konkurencji, która również reklamuje się na tę sama frazę.
Taka kampanie możemy przeprowadzić samodzielnie , lub korzystają z usług agencji. Przy samodzielnym prowadzeniu kampanii należy przeanalizować i utworzyć koncepcję kampanii, zbadać frazy kluczowe – oraz zapoznać się z obsługą strony do prowadzenia kampanii (Google Adwords)
Innym działaniem jakie możemy podjąć - jest reklama na portalach i stronach internetowych.
Formy reklamy mogą być różne: artykuł sponsorowany, reklama banerowa – formy i ceny reklamy ustala właściciel portalu. Wybór odpowiedniego portalu zależy od oferowanego produktu, obszaru działania czy też innych elementów związanych z cechami prowadzonej przez nas działalności.
Kolejnym elementem naszych działań marketingowych może być: aktywność na portalach społecznościowych oraz forach internetowych.
Tego typu platformy dają nam dostęp do milionów lub tysięcy użytkowników. Przykładowe platformy:
Jak każde działanie – również prowadzenie tego typu aktywności wymaga odpowiednich umiejętności oraz znajomości zasad jakie obowiązują w obrębie danej platformy. Nieumiejętne posługiwanie się tymi narzędziami może doprowadzić do straty zaufania do marki lub nawet upadku firmy.
Informacje o PR: Działania public realtions.
Projekt i realizacja © 2013 Agencja Reklamowa idealmedia.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. Mapa strony
/ origin