Wiele osób postrzega PR i Marketing jako te same działania. Prawdą jest, że są to dziedziny bardzo pokrewne, jednak istnieje między nimi jedna zasadnicza różnica. Marketing obejmują działania związane z produktem, polityką cenową, promocją oraz naszym punktem sprzedaży. Public Relations idzie o krok dalej i wkracza w świadomość odbiorców naszych produktów i usług. Bardzo często klienci mając do wyboru dwa bardzo podobne jakościowo produkty niekoniecznie sugerują się ceną. Wybierają o wiele droższy produkt czy usługę, ponieważ gdzieś wewnątrz słyszą zdanie: „Ta marka ma dobrą opinię, dobrze mi się kojarzy. Myślę, że to właśnie ją powinienem wybrać”.
Oto główne zadanie Public Relations – kreowanie pozytywnego wizerunku marki w świadomości odbiorców.
Dlatego nie można skutecznie prowadzić marketingu, pomijając rolę PR w budowaniu dobrej reputacji. Jeżeli klienci nie postrzegają Twojej firmy pozytywnie ich skłonność do kupowania Twoich produktów będzie niska bez względu na korzystne ceny czy jakość produktów.
Projekt i realizacja © 2013 Agencja Reklamowa idealmedia.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. Mapa strony
/ origin